skip to Main Content
938051585 anoiaactiva@anoia.cat
Carregant Accions formatives

« All Accions formatives

  • Aquest event ja ha passat.

Curs Tècnic/a en SAP

12/09/2019 a 09:00 - 13/12/2019 a 14:00

Gratuït
Curs tècnic/a en SAP

Com a novetat, aquest any se celebrarà la primera edició del curs en Tècnic/a en SAP, especialitat en finances i recursos humans. Aquest curs permet aprendre a fer servir els mòduls del programa SAP dedicats a comptabilitat, facturació i nòmines. En aquest cas, a l’hora de seleccionar els alumnes es tindrà en compte si els participants tenen una certa experiència o formació prèvia en tasques d’administratiu. El curs té lloc entre el 12 de setembre i el 13 de desembre a IgNova Ocupació, de dilluns a divendres de 9 a 14h. La formació consta de 335 hores, de les quals es faran 100 hores de pràctiques, i les preinscripcions estaran obertes fins el 12 de juliol.

335h (100h pràctiques incloses)

Data límit d’inscripció: 12/07/2019

Inscripcions: recepció d’Ig-NOVA OCUPACIÓ (de dilluns a divendres de 9-16h) Carrer de Lleida, 78, 08700 Igualada.  Telf. 93 805 57 10

 

Temari:

AT APRENENTATGES TRANSVERSALS

AT1 Activitat didàctica 1: Coneixements laborals bàsics: contracte, nòmina, drets i deures del treballador.

AT1.1. – Documents laborals: contracte i nòmina.

AT1.2. – Drets i deures del treballador.

 

AT2 Activitat didàctica 1: C. Conductual: Estratègies emocionals per a superar el contacte amb l’empresa, l’estada de pràctiques i l’entrevista.

AT2.1. – Fenomen emocional.

AT2.2. – Intel·ligència emocional.

AT2.3. – Consciència emocional.

AT2.4. – Autoconeixement.

AT2.5. – Regulació emocional.

AT2.6. – Habilitats socio- emocionals.

AT2.7. – Autonomia personal.

 

AT3 Activitat didàctica 1: TRF: Eines de recerca de feina: cv, carta de presentació, elevator pitch.

AT3.1. – Tipologia i característiques d’un currículum vitae.

AT3.2. – La carta de presentació.

AT3.3. – Elevator pitch.

 

AT4 Activitat didàctica 1: Coneixement del mercat laboral: sector administratiu (finances i RRH) a l’Anoia.

AT4.1. –  Recerca de bases de dades d’empreses al territori.

AT4.2. –  Elaboració d’una base de dades d’empreses d’interès.

 

AT5 Activitat didàctica 1: PRL en treballs d’oficina.

AT5.1. – Treball i salut. Els riscos professionals. Factors de risc.

AT5.2. – Danys derivats del treball. Accident laboral. Malaltia professional i altres patologies associades.

AT5.3. – Marc normatiu bàsic. Drets i deures de totes les parts implicades en la prevenció de riscos laborals.

AT5.4. – Riscos lligats a les condicions de seguretat

AT5.5. – Riscos lligats al medi ambient de treball

AT5.6. – Càrrega de treball, fatiga i la insatisfacció personal

AT5.7. – Sistemes elementals de control de riscos. Proteccions individuals i col·lectives

AT5.8. – Incendis. Plans d’emergència i evacuació

AT5.9. – Ergonomia

AT5.10. – Primers auxilis

 

AT6 Activitat didàctica 1: C: Digital: Fer arribar el cv a l’empresa: COM (PC / e-mail, mòbil / tablet) i ON (autocandidatura, cercadors d’ofertes, ETTs, empreses de selecció,  xarxes socials i portals d’ocupació)

AT6.1. – COM (PC / e-mail, mòbil / tablet)

AT6.2. – ON autocandidatura, cercadors d’ofertes, ETTs, empreses de selecció,  xarxes socials i portals d’ocupació

 

AT7 Activitat didàctica 1: C. Lingüística: Habilitats comunicatives en el contacte amb l’empresa, l’estada de pràctiques i l’entrevista.

AT7.1. – L’expressió de forma oral.

AT7.2. – L’expressió de forma escrita

 

AE – APRENENTATGE ESPECÍFICS

AE1 – Activitat didàctica: Finances

AE1.1. – Capacitació tècnica

Menú SAP FI nivell usuari. ž   Accés a les transaccions. ž   Comptes de major a nivell del pla i de la societat. ž   Obrir i tancar períodes comptables. ž   Registre de documents de gran. ž   Dades mestres de creditors i deutors. ž   Registre factures i abonaments. ž   Informes de partides individuals i de partides obertes. ž   Variant de visualització d’informes. ž   Modificar i anul·lar documents comptabilitzats. ž   Compensació de partides obertes: compensació de compte, pagaments parcials i partides per la resta. ž   Tresoreria i Gestió de caixa. ž   Execució del programa de pagaments. ž   Programa de reclamacions.

AE1.2. – SAP FI – Gestió Financera

  • Parametritzacions bàsiques
  • Dades mestres
  • Comptes de gran, de deutor i creditor
  • Comptes de major especial (CME)
  • Entrada preliminar de documents
  • Registre i control de documents
  • Períodes comptables
  • Control de comptabilització
  • Compensació de partides obertes
  • Diferències de pagament
  • Llibre de caixa
  • Programa de pagaments automàtics
  • Programa de reclamacions automàtiques
  • Processos de tancament
  • Periodificacions
  • Tancament de l’exercici
  • Estructura de balanç.

AE1.3. – SAP FI – Actius fixes (TFIN52)

  • Estructures organitzatives
  • Pla de valoració
  • Dades mestres d’actius fixos
  • Moviments d’actius fixos: altes, transferències i baixes
  • Operacions periòdiques
  • Àrees de valoració
  • Claus d’amortització
  • Càlcul i comptabilització de amortització.

 

AE2 – Activitat didàctica: RRHH

AE2.1. – Capacitació tècnica

  • Menú SAP HR nivell usuari
  • Estructures bàsiques de personal i mestre de personal (PA)
  • estructura d’empresa: societats, divisions i subdivisions
  • Estructura de personal: status, grups i àrees de personal
  • Infotipos i Mesures
  • Concepte de infotipo. Propietats dels infotipos. Entrada ràpida de infotipos
  • Mesures de Infogrupos
  • Gestió de Temps (T / PT). Gestió de temps bàsica en SAP
  • Absentismes i presències
  • Infotipos de nòmina (PI). Operant amb Nòmina en SAP (PI). Informes de Nòmina
  • Estructura Organitzativa (OM).

AE2.2. – Gestió i administració

  • Contractació d’un empleat
  • Dades de candidats i empleats
  • Dades de temps
  • Formació
  • Gestió del rendiment
  • Gestió de la remuneració
  • Càlcul de nòmina
  • Planificació de costos de personal
  • Avaluacions
  • Gestió, tractament, avaluació i execució de projectes
  • Dades personals
  • Relacions entre horari de treball teòric i retribucions bàsiques
  • Estructura de la remuneració
  • CC nòmines
  • Mesures de personal
  • Ocupació global
  • Registre de temps
  • Plans d’horari de treball
  • calendari de festius
  • Personal a temps parcial
  • Models d’horari de treball
  • Lloc de treball i gestió de temps
  • Assignació de costos i facturació d’activitats

Organitzadors

Anoia Activa
Ajuntament d’Igualada
Consell Comarcal de l’Anoia

Recinte

Ignova
C/Lleida, 78
Igualada, Barcelona 08700
+ Mapa de Google
Back To Top